.net server  zag ik een mooie guide staan die duidelijk toont hoe je moet cancelsnipen, beter getoond dan wat ik kon vinden op google. Dus ik dacht ik breng het hier even 

 

Hey there, title says it all, going to give you my way of cancelsniping, how I'm pulling it off and how it might help you in the future.





Step 1.

Let's say you get a shortrange train incomming but you're a bit late and are unable to reach it from another villa.

We will be using this train as an example:


Check whatever troops you have left, open a new window/tab and get ready to attack a barb or your own/whatever.

 

Step 2.

Allign both windows next to eachother and wait until the inc timer hits an EVEN number. Then click send attack.


 

Step 3.

Notice how I send the attack right when the timer hits 06:30.

Now you need to check on which ms your attack would normally hit the village you are attacking. If your attack doesn't land inbetween the ms of your incomming train, cancel and try again on another time.

 

My snipe would land after the second noble, which imo is great since most players tend to send their nuke with the second noble when they send 5-NTrains.

:354
:454
:481 --> the ms on which my attack would hit the barb.*
:554
:654
:754

* : That's also the ms on which the attack WILL return to the village when you hit cancel no matter what ms you cancel it in. you have the full second. if you cancel at 000 or at 999, doesn't matter. It will return at :481

 

Step 4.

6:30 / 2 = 3:15

We sent the attack when there were 6:30 mins left. So we have to cancel it halfway if we want it to land at the same time. So, knowing this: canceltime: 3:15

 

Step 5.

Now, wait until the inc has 3:15 mins left, then hit cancel. It doesn't matter which ms of the second you hit. anywhere from 3:15:000 to 3:15:999 will do.

 

At first it will look like you missed it because the second will jump instantly. But then just refresh the page and:



:481 ;)


Hope it helped.
Sett

 

Nederlandse versie:

Dit is een tutorial die ik een lange tijd terug geschreven heb. Ik drop hem hier maar, wie weet zijn er mensen die dit nog niet goed beheersen en geïnteresseerd zijn om het te kunnen.

Wat gebruik ik voor het cancelsnipen?
- Sangu package
- Een binnenkomende trein
- Tribalwars
- Mijn hersenen
_______________________________

Dus je ziet een binnenkomende trein. Het eerste dat je doet is jezelf afvragen hoe je deze gaat snipen. Je kiest alleen voor cancelsnipen als er in het dorp zelf waar de trein op loopt, genoeg troepen aanwezig zijn. 

Maar hoe doe je cancelsnipen???

Stap 1: je bekijkt in welke seconde de trein aankomt. (in welke seconde jij jou troepen terug wil laten komen.)

De aanval kan op 2 manieren binnenkomen: 
1: in een even seconde (0, 2, 4, 6, 8, 10, 20, 40, 56, etc.)
2: in een oneven seconde (1, 3, 7, 9, 11, 55, etc.)

Stap 2: Je bekijkt de ms waarin de trein aankomt (of eerder gezegd welke ms van een seconde jou troepen weer terug moeten zijn).

Soms komt er een trein binnen waarvan de 1e aanval aankomt op 56 seconde en 200ms.
De aanval die erna komt komt binnen op 56 seconde en 300ms.
Je wilt bijna altijd jou troepen terug laten komen vlak na de 1e edel, en vlak voor de 2e edel. Dat betekent dus dat je in dit geval jou troepen moet laten terugkomen ergens tussen 56 seconde 200ms-300ms.

Hieronder even een voorbeeld:

EDEL vandaag om 15:51:04:333 uur 0:12:35 annuleren
EDEL vandaag om 15:51:04:383 uur 0:12:35 annuleren
EDEL vandaag om 15:51:04:433 uur 0:12:35 annuleren
EDEL vandaag om 15:51:04:483 uur 0:12:35 annuleren

Zoals je misschien al wel raad, is het bij dit treintje de bedoeling dat jou troepen terugkomen tussen 15:51:04:333 en 15:51:04:383.

Stap 3: Je hebt voor jezelf nu een duidelijk beeld in welke seconde en ms jou troepen terug moeten komen. Nu ga je je troepen naar een barbarendorp in de buurt sturen.

Kies hiervoor een makkelijk dorpje uit waarvan de looptijden makkelijk zijn (ga naar stap 4 als je zo'n makkelijk bb dorp gevonden hebt):


Stap 4: je stuurt jou troepen weg op het juiste moment!

We nemen het voorbeeld treintje die ik ook bij stap 2 heb gebruikt. We hadden gezegd dat jou troepen terug moeten komen tussen 04 seconde 333 ms en 04 seconde 383 ms.

04 seconde is een even getal. Dit betekent dat jij jou aanval ook moet timen op een even seconde. Welke even seconde maakt niets uit. Zolang de seconde maar niet oneven is! En naast dat je de seconde juist moet hebben, moet jou aanval ook nog eens aankomen in de juiste ms (dus tussen 333-383).

Stap 5: annuleren van jou aanval.

Je hebt jou aanval verstuurd en hij komt in een juiste soort seconde aan en ook nog eens tussen de ms waarin je hemt wilt hebben. Nu moet je hem nog op tijd annuleren! 
DENK ERAAN: OP DEZE WERELD HEB JE IN TOTAAL 10 MINUTEN DE TIJD OM JOU AANVAL NOG TE KUNNEN ANNULEREN. DIT BETEKENT DUS DAT JE PAS KAN BEGINNEN MET CANCELSNIPEN ALS DE BINNENKOMENDE TREIN MAXIMAAL 20 MINUTEN LOOPT. ( jou troepen kunnen namelijk 10 minuten heen lopen, en 10 minuten terug).

Om te kunnen annuleren op de juiste seconde heb je het sangu package nodig. Je drukt op jou bevel (de aanval die je hebt verstuurd) en vervolgens activeer je het sangu package. 



Zoals je ziet staat er nu bij het bevel annuleren: "Terug op" met hierachter een teller.

Deze teller loopt per 2 seconde omdat de aanval terug moet komen in dezelfde soort seconde als waarin je hem verstuurd hebt (even of oneven).
Als jou aanval in een even seconde loopt, zal de teller alle oneven getallen overslaan. 

Omdat je internet een lagg heeft druk je altijd ruim van te voren op annuleren.

Stel dat jou troepen terug moeten komen in de 56e seconde. Druk dan op annuleren zodra de teller bij het sangu package op 54 seconde staat. En vergeet de pagina niet regelmatig te refreshen omdat de teller nog weleens wil achterlopen als jou pagina te lang open staat.

Stap 6: bekijk je kunstwerk nauwkeurig
Als het goed is komen jou troepen nu precies goed terug! Als dit niet het geval is heb je een foutje gemaakt bij het kijken naar de tijden of het sturen van jou aanval in de juiste tijden. Als dit het geval is herhaal je het opnieuw!


Hieronder het perfecte voorbeeld:

Treintje komt binnen:

Mijn troepen moeten aankomen in een even seconde (06 is een even getal)
Daarnaast moet ik mijn troepen sturen ergens tussen de 837 en 937 ms

___________________________________________________________________________________________________________________________________________
Yes!!! gelukt!:


___________________________________________________________________________________________________________________________________________
Even voor de zekerheid checken of ik mijn troepen inderdaad wel kan annuleren in een even seconde:



Gelukkig! Ik kan hem op 04 seconde annuleren. Dit is ook een even getal. Om mijn troepen in de 06 seconde terug te laten komen moet ik dus ook inderdaad op annuleren drukken zodra er bij de teller 04 seconde staat.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________

BAM, mijn troepen komen precies tussen de 1e edel en de 2e edel weer terug!


En zo doe je cancelsnipen!