massa-aanval

Gezien ik al gemerkt heb dat niet iedereen alle user- en snellijstscripts kent om makkelijk massa's uit te voeren, heb ik een kleine guide geschreven om jullie te helpen. Voor sommigen zal die voornamelijk al bekend klinken, maar het is dan ook eerder bedoeld voor hen die er nog niet mee bekend zijn.

1. Ongetimed

1.1. Fake-massa

Indien je bedoeling is je tegenstander in korte tijd met veel aanvallen te plezieren dan kies je best voor 1command. Dit script installeer je zo op je pc en is heel aangenaam in omgang. Het script valt hier te downloaden. Daar staat het gebruik ervan zeer goed uitgelegd maar uit ervaring weet ik dat dat toch niet wordt gelezen. Vandaar dat ik hier enkel de stappen zal behandelen die nodig zijn om ermee te kunnen omgaan. Omdat het script werkt door je aanvallen in verschillende tabs te openen wordt er aangeraden om ookOne Window te installeren. Dat bespaard een hoop problemen. Goed, als deze 2 programma's hebben staan kunnen we te werk gaan.

Je klikt op overzichten en kiest voor gecombineerd. Je krijgt dan 1command te zien. Zo niet, moet je even de pagina herladen.

 

Indien we op het script klikken krijgen we onderstaand overzicht

 

Dit is ongeveer verdeeld in 3 kolommen dus zal ik deze één voor één toelichten.
De eerste kolom ziet er zo uit.

 

Bovenaan kan je kiezen hoeveel aanvallen er per dorp moeten verstuurd worden. Daaronder kan je eventueel een tijdspanne kiezen, maar wees er wel van bewust dat 1command zijn aanvallen zon inplant dat ze direct kunnen verstuurd worden. Indien je loopttijden dus niet overeen komen zal hij waarschijnlijk geen of zeer weinig bevelen geven. Verder kan je nog kiezen om al dan niet in de nachtbonus aanvallen te laten aankomen en of het geen ondersteuningen hoeven te zijn.
Gezien we hier een fake massa doen komen we enkel aan het aantal aanvallen per dorp.

Dit is de middelste kolom, hier geef je het aantal troepen in. Hoe werkt het systeem nu precies, je kan kiezen voor een exact aantal eenheden, dan vul je het exacte aantal in per eenheid die je wilt en zorg je dat de vinkjes uitgevinkt zijn. Indien je enkel wilt filteren op het aantal, dan vul je de minimum hoeveel eenheden in en zorg je dat de desbetreffende eenheden wel zijn aangevinkt. Dat vinkje zorgt er namelijk voor dat hij alle eenheden zal uitsturen van zodra het aantal voldoet aan het opgegeven minimum. Belangrijk is wel dat overal een aantal is ingevuld, desnoods 1, dat werkt ook.
Hier in het geval van fake massa zul je dus iets zoals dit invullen:

 

 

 

Dan komen we bij de 3e kolom, hier wordt gevraagd de coordinaten van het doelwit in te vullen, het script is zo gemaakt dat het de coordinaten er kan uit filteren dus je kan gerust zo de dorpen van het spelersprofiel kopiëren.

Dus als we alle stappen volgen dan ziet het overzicht er nu zo uit:

 

Klikken we nu op bevelen uitrekenen dan zal binnen de paar seconden alle bevelen worden berekend en krijg je volgend overzicht:

 

Vanaf nu zit er nog maar 1 iets op, de entertoets zoeken en steeds maar blijven hitten. De eerste maal dat u entert opent hij de eerste 25 tabs (tenzij anders ingesteld). deze laden even, en dan zul u blad per blad 2x moeten enteren waarbij het bevel wordt klaargezet en vervolgens verstuurd. De tabs worden automatisch afgelsoten dus je hoeft enkel en alleen nog een tijdje te enterren. Om jullie een beeld te geven, de bevelen zuller zo zo uitzien, waarbij coords en eenheden al klaarstaan

 

En zo gemakkelijk stuur je een fake massa.

1.2. Clear-massa (of sloopmassa)

Dit soort massa's houdt in dat je zonder veel tactiek gewoon je vijand overdonderd door overal clears op te sturen. Hiervoor ga je ongeveer hetzelfde tewerk op de troepeninstellingen na dan. Bij clears is het namelijk de bedoeling dat alle eenheden gestuurd worden, dat betekend een minimum waarde instellen en de vinkjes aanlaten. Je zal dus iets zoals dit ingeven.

 

Zoals je ziet wordt er gefilterd op 5000 bijl, 2000 lc en 150 ram. De overige vakken waar een 1 staat dienen gewoon opdat alle eenheden van deze soort ook gestuurd zouden worden. Voor de rest is de werkwijze, met name het enterren weer hetzelfde werk.

2. Getimed

2.1. clear+edel massa

Deze is in deze fase van het spel de belangrijkste aangezien het gaat om beperkt aantal aanvallen, waarbij het succes dus ligt op het timen en het tactisch sturen in plaats van de overmacht aan aanvallen. Om te beginnen heb je een aanvalsplanner nodig. Ik ga jullie allemaal deze aanbevelen omdat het gewoon een topscript is. Het is in het italiaans en daarom zal ik de werking hier uitleggen. Gezien de indeling zijn er 4 delen en deze zal ik dan hier ook zo behandelen.

Deel 1:

 

De wereldsnelheid en bouwsnelheid kan je vinden bij de wereldinstellingen, voor W40 is dat beiden 1 zoals al ingevuld staat. Dan worden de coordinaten van de doelwitten gevraagd. Om deze coordinaten makkelijk te verkrijgen raad ik volgend snellijstscript aan:javascript: $.getScript('http://swtools.twmerge.nl/SnellijstScripts/CoordGrabber.js'); void 0;Dit zet je gewoon in je snellijst, indien je daar vragne over hebt stuur je me even een PM of skype je me maar. De werking is zeer simpel, je gaat naar kaart en klikt in je snellijst op het script. Dan krijg je onder je kleine kaart dit te zien.

 

en onder je kleine kaart

Deze kopieer je dus naar de aanvalsplanner.

Daaronder geef je dan de gewenste aankomstdatum in, het aantal clear-aanvallen en het aantal edel-aanvallen (een trein geldt als 1).

Als dit gebeurd is klik je op add.

Deel 2:

 

Nu worden de dorpen van waaruit je wilt sturen gevraagd. gezien dat je volle cleardorpen zijn, is het zeer gemakkelijk deze coördinaten te bemachten via dit troepentellerscriptje (ook snellijstscript):javascript:$.getScript('http://www.crosstrigger.com/tw/v7/troop_counter.js');void(0)
Deze werkt enkel vanop het overzicht troepen. Als je daar bent en je klikt op troepenteller dan zal hij het aantal eenheden teller, maar ook het aantal deff en offdorpen, je krijgt dus dit te zien.

 

Als je dan op 'Full nukes' klikt geeft hij vanonder alle coordinaten van je dorpen die een volle clear bevatten. Deze kopier je en plak je in de aanvalsplanner.

Vervolgens selecteer je traagste eenheid wat bij clears ram is en bij edels edels natuurlijk.

Als dat gebeurd is klik je weer op add. Belangrijk hier is dat je afzonderlijk de dorpen met clears ingeeft met snelheid ram, dan op add klikt, en dan coords voor edels op edelsnelheid plakt en add, zo komen beiden samen zonder dat je dorpen hebt waar geen edels staan.

Deel 3

Deze luxe geeft je de mogelijkheid voor zover dat lukt (zie loopttijden) om te kiezen in welke uren van de dag je aanval moet verstuurd worden, zo kan je etenstijd er dus makkelijk uitfilteren.

Eens je je keuze hebt gemaakt klik je op assign.

Deel 4

je kiest hoe je het plan kan exporteren. gezien er een maximum van 500 '[' tekens staat in de meeste plaatjes op TW, raad ik je aan te kopieren naar een worddoc en daar mooi te splitten, dan kan je voor de makkelijke en overzichtelijk structuur van een tabel kiezen. Dat ziet er dan zo uit.

 

Nu hoef je enkel nog te zorgen dat je op tijd online bent de de aanvallen verstuurd.




Zo ik hoop dat het voor sommigen toch eens handig was om allemaal te zien, voor degenen die het al kenden kunnen mss de snellijstscripts nog een leuk extratje zijn, en voor wie alles al kent, ja proficiat hé
_..)/.._MVG Ferrybroeren___♪ ♫ ♪ ♪_______..)/..___
¯¯””/(””¯¯¯¯♪ ♫ ♪ ♪¯¯¯¯¯¯¯¯(Ferry)¯¯¯””